úterý 23. května 2017

...



Další várka z knihovny ...
Zázrak je útlý soubor deseti povídek známé básnířky Sylvy Fischerové. Silně autobiografická generační výpověď, od dospívání v osmdesátých letech minulého století a vysokoškolská studia až k dospělosti, v níž se hrdinka vyrovnává se se smrtí matky. Přečteno.
Chlapec v pruhovaném pyžamu sice žánrově spadá do kategorie YA, ale John Boyne umí a dokáže přesvědčivě oslovit i dospělé čtenáře. Hlavním hrdinou je devítiletý Bruno (syn velitele koncentračního tábora) a jeho dětsky bezelstný a naivní pohled na válku a holocaust ještě umocněný Boyneovým jednoduchým a dobře čitelným vyprávěcím stylem vás spolehlivě vtáhne do děje a donutí přečíst tuhle působivou knihu na jeden zátah. Přečteno (od Johna Boynea jsem ještě nedávno četla duchařský příběh V tomto domě straší, odehrávající se v 19. století na venkovském sídle v anglickém Norfolku).
Chlapec v pruhovaném pyžamu by měl být ve školách povinnou četbou! 
Vlčí ostrov norské spisovatelky Lajly Rolstad je autobiografickým příběhem cesty k duchovnímu osvícení v kanadské divočině. Na neobvyklý autorský styl vyprávění bez přímé řeči a striktně v slovesném přítomném čase si lze zvyknout, ale nemůžu se zbavit pocitu, že tohle široké a krásné téma Lajla nevyužila dostatečně, něco mi tam prostě chybělo a místy jsem se knihou musela fakt prokousávat. Přečteno.
Hanu Aleny Mornštajnové si zatím šetřím :-) Těším se na ni moc, Mornštajnovou opravdu miluju a jsem přesvědčená o tom, že Hana bude opět skvělá ...
Knížka Pěšky mezi buddhisty a komunisty Ladislava Zibury mi byla doporučena a protože podobné knihy moc nečtu, jsem na ni moc zvědavá ...
Knižní rozhovor Markéty Zahradníkové se známým katolickým farářem Zbigniewem Czendlikem Postel hospoda kostel je příjemná oddechovka ... Czendlikův osvěžující pohled na víru, katolictví, Poláky a Čechy, ale i na ženy, celibát, lidi, život a svět obecně mě bavil. Přečteno.
Na Zelený stan Ljudmily Ulické se taky teprve chystám. Příběh tří přátel začíná v roce Stalinovy smrti a nabízí pohled na sovětskou každodennost a disidentské hnutí během několika desetiletí. Tenhle rozsáhlý mnohovrstevnatý román bude určitě náročnější čtení, ale těším se ...

2 komentáře:

  1. Jsem ráda za tyhle recenze - díky ♥ Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já moc děkuji Vám, Ivo - za zpětnou vazbu :-)
      Ať žije čtení! :-)

      Vymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za všechny Vaše milé komentáře :)