čtvrtek 19. února 2015

Už před lety ...

... jsme se s Jirkou dohodli, že Valentýna slavit nebudeme a fungovalo nám to skvěle -
až do letoška. Na sobotním dopoledním nákupu totiž Eliška, 
zřejmě pod tlakem okolní urputné reklamní masáže, tatínka "přinutila", 
aby mi nějakou kytku koupil.  Prý musel, bezpodmínečně :-)
A dokonce ji sama vybrala - a rovnou rudou růži ... 


Jirka mi občas nosí kytky jen tak, většinou právě z těch sobotních nákupů,
když jde ráno pro pečivo a noviny a před obchodem stojí nějaká babča nebo děda
s narcisy, gerberami, mečíky, pryskyřníky a všemi těmi "obyčejnými" zahradními kytkami,
co ani nevím, jak se jmenují a jsou pak na stole ve váze nejkrásnější ...


Už se těším, až se oteplí a tihle prodejci se zase objeví ...


Tuhle vybralo to moje děcko fakt hezky ...
a já jsem se trochu zastyděla, protože zatímco nakupovali, já jsem vyspávala -
i ten valentýnský stereotyp večeře a kina jsem totiž rozbila
 a místo s Jirkou jsem v pátek vyrazila ven s kamarádkami ...



... nejdřív na pivo s tatarákem a pak velmi neplánovaně a spontánně na Benedicta a Keiru ...

V multiplexu sice ve čtyřech sálech hráli nějaký ten trhák o velkém vzorníku látek na myší kožíšek  či co, ale v jednom malém sále jsme měly na Kód Enigmy štěstí ...


... a byla to skvělá volba, protože teda jako opravdu hodně hodně dobré
 a jsem velmi zvědavá, jak si film povede v letošním oscarovém klání,
Benedict Cumberbatch má, myslím, našlápnuto slušně ...


Zatímco v téhle Enigmě z roku 2001 byla hlavní postava matematika Thomase Jericha osobností Alana Turinga pouze inspirována, Kód Enigmy z roku 2014 už svého hrdinu nazývá pravým jménem. 
Alan Turing ukončil svůj život v 41 letech sebevraždou a jeho zásluhy mu nebyly nikdy veřejně přiznány. Až v roce 2009 se mu britský premiér posmrtně omluvil za to, že byl v padesátých letech odsouzen za homosexualitu a teprve roku 2013 pak Turingovi Alžběta II. udělila svůj "royal pardon". Smutné,  velmi smutné ...


Určitě si film nenechte ujít!


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a za všechny Vaše milé komentáře :)