sobota 14. února 2015


O víle Amálce a žabce Márince ...



... příběhy Václava Čtvrtka o víle Amálce zná u nás téměř každý,
a to hlavně díky tomuhle večerníčku


S knížkou jsem měla od počátku tak trochu problém hlavně já, a to díky ilustracím 
Olgy Čechové.
... nemohla jsem totiž zákonitě dostat z hlavy tohle:







Eliška ale těmihle představami o tom, jak by víla  Amálka měla vypadat, zatížená nebyla,
takže tuhle její podobu z knížky přijala za svou a obrázky se jí líbily.


A i já, když se tedy s velkým úsilím od té večerníčkové podoby Amálky oprostím,
 musím taky uznat, že mě ilustrace Olgy Čechové svým způsobem oslovily.



... Čtvrtkova knížka je dvojdílná - druhý díl je O žabce Márince a žabáku Josefovi ...



A stejně jako v Amálce je i v jejich příbězích kladen důraz především na vzájemnou pomoc zvířátek, pohádkových bytostí a přírodních živlů proti nebezpečí, které pro žabáky představuje hlavně čáp Cvíbrk nebo štika Rafika. V Amálce je to zase myslivec Muška, vodník Kebule nebo obr Hrompac.





Krásné čtení to bylo ...


Vydal Albatros, Praha 1982.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a za všechny Vaše milé komentáře :)