neděle 23. listopadu 2014

Žalý ...




Žalý už nemá 
                                                            co by plakal.
Jen routa z kouta v božím poli
do sna mi breptá: "Zestárni.
Zestárni rychle, 
míň to bolí ..."
A sníh se sype do homolí
jak do antické cukrárny.
Bejvalo Křič si
                                                          a je Kušuj.
Chce se mi páchat krásnou škodu.
Chce se mi rdousit povětří.
A pálit oheň. 
Topit vodu.
Chce se mi veršů bez důvodu
na lásku jeseň. Na dvě, tři.
Řekne se sníh.
                                                                   Má chabý rozum.
Hrne se k hrobům mezi stromy,
jak by se bál, že uplavou.
A co když to,
co umřelo mi -
a co mám možná na svědomí - 
chce mít jen více pod hlavou?

KAREL ŠIKTANC

12.2.2014

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a za všechny Vaše milé komentáře :)