pondělí 12. května 2014

Jezdec na bílém (plesnivém) koni ...


V reakci na můj příspěvek o úředním šimlovi mi v mailu od kamaráda Petra přistál odkaz na tento zajímavý článek ...

Petr Anderle se tam zamýšlí nad tím, odkud se vlastně onen zaběhnutý termín "úřední šiml" vzal a proč byl úředník, který puntičkářsky bazíroval na nedůležitých formalitách a nebyl schopen reagovat pružně a rychle, nazýván Der Schimmelreiter - tedy Jezdec na bílém (plesnivém) koni ...

To ovšem platilo za Rakouska-Uherska, dnes je to už naštěstí všechno jinak :-))

Vladimír Jiránek byl bůh!


A jaký je poslední vývoj u mě? 

- Žádost o dotace můj budoucí zaměstnavatel řádně podal a příjemná úřednice, která ovšem bohužel jede ve vlaku, co má mezi zastávkami opravdu velké prodlevy, ho ubezpečila, že mu zhruba měsíc před samotným schválením (a tedy ukončením celého procesu) zavolá, zda můj nástup na standardní pracovní smlouvu bude možný opravdu od 1. 9. nebo zda se zadaří a šlo by to už od 1.8. :-)

- Zaměstnavatel se troufale zkusil otázat, zda by to přece jenom nešlo ještě o něco dřív, že mě opravdu potřebují (což je mimochodem velmi příjemná změna - připadat si zase v tomto ohledu potřebná :-)

- Paní ho zpražila, že to by teda opravdu nešlo a jela si dál tu svou, že mu dá včas vědět. A ať mě tedy zatím zaměstnají na dohodu o provedení práce, jak mu už nabízela. Zaměstnavatel namítl, že ta dohoda má jeden malinký, nepatrný háček - že totiž nemůže očekávat, že by hrubou mzdou 4250,- Kč/měsíčně ohodnotil můj pracovní výkon adekvátně. Paní kontrovala, že vyšší mzdu mi dát nemohou, protože by mě tím pádem museli vyřadit z evidence ÚP, čímž by ovšem celá tahle dotační šaráda šla do kopru (to je, prosím pěkně, má vlastní definice, paní z ÚP tuto formulaci samozřejmě nepoužila :-) Jen dodala, že prý je to vždycky na domluvě zaměstnavatele se zaměstnancem a pokud na to nechci přistoupit, mám smůlu. 

- Poslední verze tedy je, že nastoupím od 1.6. na dohodu o provedení práce za čtyři tisíce čistého měsíčně a dokud nebudu mít klasickou pracovní smlouvu, budu do práce chodit zhruba dva dny v týdnu, kdy to bude nejvíc potřeba ...

Takže asi tak ...

2 komentáře:

  1. Je to prostě postavený na hlavu.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tak, a to je ještě, myslím, slabé slovo ...

      Vymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za všechny Vaše milé komentáře :)