sobota 24. května 2014

Eduard Petiška:  Anička malířka 


Překrásnou knížku Eduarda Petišky s ilustracemi Heleny Zmatlíkové si pamatuji z dětství, půjčovala jsem si ji v knihovně, když už jsem si sama četla ... doma jsme ji, myslím, neměli, a pokud ano, má ji teď tím pádem moje ségra :)

... protože k NÁM domů Anička malířka přišla až vloni v létě, kdy ji Elišce z výletu do jižních Čech  dovezla teta Pája ...
Vzpomínám si, že jsme zrovna jeli na koupák a švagrovou jsme nabírali cestou. My tři holky jsme pak ležely v Odrách na koupališti na dece a knížkou si listovaly ... takže se mi teď pokaždé, když ji vezmu do ruky, vybaví to hrozné horko, sálající slunce a modrá voda ... a taky to, jak jsme se tam všichni kolektivně spálili, ačkoliv jsme se dobře mazali a polehávali jsme spíše ve stínu -  ale jak všichni víme, slunko je sviňa :)) Eliška měla plavky s dlouhým horním dílem, střídala jsem to i s tričkem, několikrát jsem ji mazala a stejně ... pak jsem to obrečela, že jsem hrozná matka a kráva, protože jsem si trochu připálila vlastní dítě ... když pak po dvou lehce bolestivých nocích nastala ta "loupací" fáze, bylo to už o poznání veselejší :)



Anička malířka je knížka notoricky známá - holčička Anička moc ráda maluje a jednoho dne nakreslí žlutou kočičku, která jí obživne a chce po Aničce, aby jí nakreslila domeček, kde by mohla bydlet ...



... a pak už se dětská fantazie může rozjet na plné obrátky ...


...a Anička s kočičkou zažívá nejrůznější dobrodružství a dobrodružství a dobrodružství :)



Prostě krása nesmírná :)

My doma máme vydání z Albatrosu, Praha 1985.


4 komentáře:

  1. Tak tuhle teda neznám, fakt. My ji neměli...asi tam na naše bylo moc koček a nezvládli to koupit :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-))
      Fakt ne? Já mám dokonce pocit, jestli to nebylo na prvním stupni v povinné četbě ... teda - byla vůbec na prvním stupni povinná četba?!

      Vymazat
    2. Žlutou kočku bych si zapamatovala, věř mi.. :P

      Povinná četba asi byla, ale jestli tam bylo i tohle, to nevím. Ale asi ne, jinak bych to četla - já tehdy ještě byla poctivá žákyně a co mi řekli, to jsem udělala ;)

      Vymazat
    3. No jo - smrtící kombinace :-))
      Musíš se zeptat Elišky nebo Api, jak je to s tou povinnou četbou ...

      Vymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za všechny Vaše milé komentáře :)