středa 26. února 2014

Zdravě ...


Dnes tu mám pro vás jeden zajímavý a jednoduchý recept ...

Nevím tedy jak vy, ale já mám moc ráda vajíčkový salát ... i vajíčkovou pomazánku ... a vajíčko na tvrdo, na měkko i na hniličku... vaječinu ... a taky ham and eggs anóbrž hemenex.  
Zkrátka vejce v jakékoliv podobě ... tedy de facto v jakékoliv podobě, protože syrová vejce jsem zatím neměla odvahu vyzkoušet. Ale to vlastně kecám - když dělám různá těsta na buchty a koláče, tak tam syrová vejce jsou a já přesto zkouším a ujídám ... asi proto, že jak jsou ta vajíčka rozmíchaná, tak mi to vůbec divné nepřijde ... ale zaručeně bych nikdy syrové vajíčko nezvládla třeba vypít, to je pro mě teda fůůůj (ale neříkejte to naší Elišce, protože ji samozřejmě učíme, že na jídlo se fůůůj neříká :))

Vajíčkový salát je sice skvělý, ale ta majonéza v něm zase tak super není, co si budeme povídat ... naštěstí jsem na netu narazila na recept na jeho zdravou variantu se ... a teď pozor, teď přijde ta pecka ... sýrem cottage!!!
Ten mám taky moc ráda, snažím se ho zařazovat do jídelníčku často, neb je zdravý a co si budeme povídat, my holky po třicítce si už tu stravu musíme hlídat, bohužel :) Nejradši mám natural, maximálně pažitkový, a buď ho jím jen tak nebo si do něj třeba nakrájím rajče a zdravá večeře je tu. Sladké varianty cottage mě moc nelákají ... lucky já :)

Na zdravý vajíčkový salát tedy budete potřebovat cottage natural:


Pro dvě dospělé osoby (plus rezerva na ochutnávající dítě, kterému máte snahu salát vnutit na večeři, nicméně po jeho "fůůůj" rezignujete a namažete rohlík s máslem, šunkou a kapií)

2 balení sýru cottage
3 na tvrdo uvařená vejce (pokrájená na kostičky)
jarní cibulka
1 kyselý okurek
1 lžička plnotučné hořčice
sůl, pepř (může být i mletá sladká paprika - dle chuti)


Všechno hezky jemně smícháte dohromady a získáte tohle 




... že to vypadá jako echt vajíčkový salát z bufetu? 



Podávejte samozřejmě s oblíbeným libovolným pečivem - fantazii se meze nekladou ...






A nebojte se nabídnout tenhle skvělý salát i svým protějškům, milé dámy ... ten můj, ač je to muž ve stravování poměrně osvícený a vaří perfektně (mnohem lépe než já), na podobné experimenty většinou brblá a cottage je pro něj skoro sprosté slovo ... tss... a měli jste ho vidět, jak mlaskal:)

Salát totiž opravdu chutná báječně a od toho majonézového je (až na typické cottage hrudky) téměř k nepoznání.



Tož dobrou chuť ... 

4 komentáře:

  1. A já včera dělala vajíčkovou pomazánku :-)

    OdpovědětVymazat
  2. :) Vidím, že to máme aktuálně obě stejné jako Betty MacDonald aneb Vejce a já :)

    OdpovědětVymazat
  3. Cottage mám ráda, zkusím:-))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkuste, Ajko, opravdu je moc dobrý :)

      Vymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za všechny Vaše milé komentáře :)