úterý 25. února 2014

Malá/velká radost ...

... po téměř osmi letech jsem si včera znovu vyřídila průkazku do knihovny ...
... a měla jsem hned hezčí den, vážně ...



Vlastně ani nevím, proč jsem tak dlouho do knihovny nechodila ... 
A to jsem, prosím pěkně, vystudovaný knihovník, takže mít průkazku až do skonání vlastně byla moje morální, ba téměř občanská povinnost ... sice si nevzpomínám, že bych se k něčemu takovému výměnou za maturitní vysvědčení zavazovala písemně, ale stejně se trochu bojím, že mi teď po tomhle přiznání přijde domů obsílka s výzvou, ať dotyčný dokument bez prodlení odevzdám v nejbližší knihovně ...
Jsem fakt děsná ostuda ... zpětně si říkám, jak je možné, že mi to nechybělo, když jsem de facto od svých šesti let do různých knihoven nepřetržitě chodila - nejdřív městská tady u nás, pak školní na knihárně, knihovna na intru, brněnská Mahenka,  knihovna na fildě, MZK ... a pak před osmi lety se kruh uzavřel a znovu KMO. 
A kladu si zásadní otázku, vážení přátelé - Co tuhle moji několikaletou absenci vlastně způsobilo???
Už to mám - začala jsem tehdy žít s J., takže je to jasné, může za to on, jeho vina, to kvůli němu se ze mne stal kulturní barbar :))) 
Ale vážně ... změnila se tehdy spousta věcí, začala jsem skutečně pořádně pracovat, přibylo více společných aktivit, povinností, vlastní domácnost, pak Eliška, ubylo času a sil ... četla jsem sice pořád, ale tak nějak míň a vystačila jsem si s antikvariáty, s knižními dárky na Vánoce a narozeniny a svou vlastní knihovnou, kterou jsem si léta budovala ...

... teď se to ovšem změnilo ...
... nesmějte se mi, 
ale se svou novou průkazkou mám  téměř podobně euforický pocit jako Milla,  
když v Pátém elementu vytasila svůj Multipass ...



... akorát je asi něco trošku špatně, protože mi k tomu nedali Bruce ... 



... ale co, kašlu na chlapy - 
půjčila jsem si deset knížek a chci je číst všechny ... hned teď!!!



A co vy? Chodíte do knihovny?

10 komentářů:

  1. Já to onehdy počítala, a celkem jsem prostřídala zatím 8 knihoven. Začalo to naší městskou (letos to je 30 let, co jsem tam začala chodit a za tu doby tam je teprve 2.knihovnice...), pak Studénka, Bílovec, hned 3 v Brně (KJM, MZK a fakultní), Belfast a KMO jako ty ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten Belfast ti závidím, to je dobrá trofej :) A koukám, že tam u vás absolutně ignorují "zdravou" fluktuaci zaměstnanců :))

      Vymazat
    2. Ta první šla do důchodu, té nynější je něco přes 40, ta tu bude dlouho. Ale mě to třeba připadalo fajne, že jsem pokaždé přišla a už věděla, co z nových knížek by mě zajímalo. Za ty roky a při pár stech čtenářích nás měla přečtené jako své boty ;)

      A to si představ, že tam byla knihovna pro obyvatele zdarma - stačilo mít nějaký doklad nebo dopis adresovaný na území Belfastu...možná jsem tam dokonce šla s nějakým od tebe? To by bylo takové symbolické :)

      Vymazat
    3. Tak je fakt, že ten osobní přístup má něco do sebe :)
      A ten Belfast - to je sen - doneseš dopis a jsi v klubu! :)

      Vymazat
  2. Já se na tu průkazku do knihovny chystám ve středu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Báro, užijte si to! Je to skvělé! :)

      Vymazat
    2. A hlavně dost měsíčně ušetřím :-)

      Vymazat
    3. No přesně! Já jsem zaplatila stovku a mám na celý rok vystaráno :)

      Vymazat
  3. Já chodím do knihovny u nás na JAMU, dají se tam občas půjčit dobré kousky. A na akademický rok stojí 60,- Kč. Teď jsem nadšeně dočetla Evžena Bočka - Poslední aristokratka a Aristokratka ve varu a už dlouho jsem se tak nepobavila a prostě jsem si to musela jít koupit:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bočka neznám, díky za tip, hned si to píšu na seznam do knihovny na příští návštěvu :)

      Vymazat

Děkuji Vám za návštěvu a za všechny Vaše milé komentáře :)