středa 19. února 2014


Dášeňka čili život štěněte ...


Pro děti napsal, nakreslil, fotografoval a zakusil KAREL ČAPEK :)


Přináší mi zvláštní potěšení číst s Eliškou knížky, na které mám milé vzpomínky ze svého dětství ... je to krása - zase je po letech  vzít do rukou, prolistovat je, přičichnout si k nim ... vybavit si, jak jsem je kdysi jako malá sama ráda a s chutí četla ... moc mě to baví ... i to napětí a očekávání, jestli jsou po letech pořád takové, jaké si je pamatuji, jestli ve mně zůstal i teď ten čistý, bezelstný a ničím nepoznamenaný dětský pohled na ně nebo jestli se to změnilo a dneska se na ně dokážu podívat už jen těma pragmatickýma dospělýma očima ...
... baví mě pozorovat, jestli Elišku zaujmou a jestli se jí líbí, a pokud ne, je svým způsobem očistné i zároveň sledovat sama sebe, jak moc je pak člověk zklamaný nebo jak hodně je mu líto, že ratolest nesdílí jeho nadšení ... a říkat si, proč? co zafungovalo před lety na mě a na Elišku to už dnes neplatí a nijak se jí to nedotýká ... fantazie dnešních dětí dnes přece jen pracuje v trochu jiném levelu, než před lety ta naše, je to tedy třeba už tak moc zastaralé a nezáživné, že pohledem jejích očí a v jejím dnešním světě to už nemá místo a tudíž si k tomu cestu i přes veškerou mou snahu nenajde? Nebo ještě nenastala ta správná chvíle číst něco takového a změní se to třeba časem?




Notoricky známá Čapkova Dášeňka je jednou z těch mnoha knížek, 
kde to klaplo a podařilo se :)


... a je báječné se znovu dívat na vtipné a milé Čapkovy ilustrace ...



... pročítat oblíbené psí pohádky ...



... a u fotek Dášeňky a její maminky Iris se spolu spiklenecky usmívat,
protože jednu takovou Dášeňku potkáváme ráno cestou do školky :))
Ač nejsem žádný pejskař, měla jsem v posledních letech pocit,
 že tohle plemeno z českých chodníků a trávníků nějak vymizelo ... 
a tak jsem moc ráda, že Eli zná Dášeňku i naživo a ne jen z knížky ...





... doufám, že právě i tím, že si každý večer před spaním něco čteme, 
dokážu Elišce předat svou nezměrnou lásku ke knihám a čtení ...
... protože chci, aby měla krásný a bohatý život, a tohle je jedna z cest ...


Vydal Albatros, Praha 1982.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a za všechny Vaše milé komentáře :)